CWT Meetings & Events säger att hållbarheten är en nyckelfaktor då det gäller events år 2020

CWT Meetings & Events, CWT’s globala division för möten och events, säger att hållbarhet kommer i fortsättningen att vara en ännu viktigare fråga inom branschen (som omsätter 840 miljarder dollar år 2020). Detta enligt bonusartikeln i M&E 2020 Future Trends med rubriken The Future of Sustainable Events.

Då aktivister protesterar i flera av världens bäst kända destinationer – t.ex. London, Sydney, Amsterdam, Madrid, New York och Washington – för att kräva aktioner kring klimatförändringen så uppmärksammas detta i allt högre grad av företagen.

“Hållbarhet för mötes- och eventsbranschen – egentligen hela resebranschen – utgör den högs prioriterade frågan för företagen, och för dem som planerar möten och events under 2020,” sade Derek Sharp, Senior Vice President and Managing Director, CWT Meetings & Events. ”Detta drivs på av nyhetsbevakning, av klimatförändringen, men vad som är ännu viktigare är att den stöttas av den kommande generationen resenärer – millennierna. Millennierna håller globalt sett på att blir som den största gruppen bland affärsresenärerna fr.o.m. år 2024 och centennierna som följer direkt efter dem. ”Det här är mänskor för vilka resandet har blivit vardag och är tillgängligt på ett sätt som det inte var för generationerna före dem,” tillade Sharp. ”De vill fortsätta med att ha möten på populära destinationer men de är också synnerligen medvetna och angelägna om att respektera miljön och det lokala samhället oberoende av vart de reser.”

Deloittes Global Millennial Survey 2019 visade att klimatförändringen är den största farhågan för den här generationen. Som respons på det, håller företagen och mötesplanernara på med att adaptera olika initiativ för att kompensera flygets koldioxidutsläpp, eliminera plastslöseri, välja lokalt producerad mat och dryck samt etiska leverantörer.

Samtidigt som konsumenterna och medarbetarna runtom i världen försöker finna företag och produktmärken som reflekterar deras värdegrund, pågår stora internationella initiativ. Exempel på det är Förenta Nationernas målsättning för hållbar utveckling. Hela hållbarhetsfrågan kommer definitivt att ha verkliga konsekvenser för ett företags brand och resultat.

Avainsanat: , , , ,