För andra året i rad får Carlson Wagonlit Travel guldstatus rating av EcoVadis för sitt responsible business programm

Carlson Wagonlit Travel (CWT), meddelade idag att deras responsible business engagemeng har betygsatts med gulstatus av EcoVadis (ett oberoende, internationellt företag inom CSR rating) för andra året i rad. Det här betyget placerar CWT bland de topp 1 % av alla företag som utvärderats av EcoVadis, både inom och utanför branschen. Inom sin bransch, anses även CWT vara en av de bästa – topp 1 % – att hantera ’Fair Business Practices/Ethics & Compliance’.

Så här säger CWT om sitt utmärkta betyg

“Att få denna utmärkelse, två år i rad, är bevis både för oss och för våra kunder att det verkligen spelar roll att vi lever och verkar i enlighet med våra värderingar,” säger Catherine Maguire-Vielle,

Ecovadis Gold Badge

EcoVadis Guldbetyg

CWT’s Chief Human Resources Officer. “Responsible business är ett nyckelelement i alla våra kundrelationer och EcoVadis guldcertifiering understryker att vi tar detta på allvar och att vi arbetar för högsta standard av etik och uppförandekod i allt vi gör.”

EcoVadis använder sig av en metodologi som betygsätter företag i enlighet med 21 olika CSR-kriterier, grupperade i fyra teman; Miljö, Medarbetare, Hederligt affärsmannaskap och hållbar upphandling. CWT’s prestation inom dessa fyra områden utvärderades med genomgång av polices, agerande och resultat.

About Carlson Wagonlit Travel (www.carlsonwagonlit.com)

Companies and governments rely on us to keep their people connected. We provide their travelers with a consumer-grade travel experience, combining innovative technology with our vast experience. Every day, we look after enough travelers to fill almost 200 Boeing 747s and around 100,000 hotel rooms, and handle 95 events. We have more than 18,000 people in nearly 150 countries.

About EcoVadis

EcoVadis is the world’s most trusted provider of business sustainability ratings, intelligence and collaborative performance improvement tools for global supply chains. Backed by a powerful technology platform and a global team of domain experts, EcoVadis’ easy-to-use and actionable sustainability scorecards provide detailed insight into environmental, social and ethical risks across 188 purchasing categories and 150 countries. Industry leaders such as Johnson & Johnson, L’Oréal, Salesforce, Nestlé, Schneider Electric, Subway, Michelin and BASF are among the more than 45,000 businesses on the EcoVadis network, all working with a single methodology to evaluate, collaborate and improve sustainability performance in order to protect their brands, foster transparency and innovation, and accelerate growth.

Learn more at ecovadis.com

Är du intresserad av att se mer om CWT och vad vi har för oss? Läs även den här artikeln om vårt hotellutbud

Avainsanat: , , , , , , ,