CWT lanserar ett nytt AI-drivet redskap för reserapportering och -visualisering, CWT AnswerIQ

Carlson Wagonlit Travel har lanserat CWT AnswerIQ som är ett följande generationens redskap för datainsikt, -rapportering och -visualisering. Redskapet fungerar likt en personifierad sökmaskin som känner till allt om en kunds reseprogram.

Eric Tyree, Chief Data Scientist hos Carlson Wagonlit Travel

“CWT AnswerIQ gör rapporteringen av ett företags resande lika lätt som då man köper ett par nya skor på nätet,” sade Eric Tyree, Chief Data Scientist hos Carlson Wagonlit Travel. ”Du skriver in din förfrågan i sökrutan, AnswerIQ går igenom alla dina data och ger dig svaren som är visualiserade för att man ska kunna uppfatta dem lättare.”

CWT AnswerIQ är CWT:s senaste AI-drivna redskap för företagsdata. Genom att inkludera en drilldown-sökning i internetstil i CWT:s dataplattform ger CWT AnswerIQ kunderna en möjlighet att ta fram alla data om sina egna reseprogram på ett enkelt och intuitivt sätt.

Redskapet erbjuder insyn i data över en period som omfattar tre år, det uppdateras flera gånger dagligen och säkrar därmed helt aktuell information åt kunderna. Genom att utnyttja AI-assisterad sökteknologi och maskininlärning anpassas och förbättras redskapets sökningsförmåga samtidigt som det med tiden blir smartare och mer personifierat.

Då användarna kör sina sökningar visualiseras deras data och händelseförloppet beskrivs på ett sätt som gör det lättförstått för intressenterna. CWT AnswerIQ erbjuder ett urval av visualiseringsalternativ. Användarna kan också designa, skapa och dela paneler med sina kolleger samtidigt som man gör programmet effektivare och sparar kundens tid och pengar.

CWT AnswerIQ finns nu att tillgå med möjlighet till en gratis 60 dagars provperiod.

Avainsanat: ,