EcoVadis ger CWT en Gold-värdering för tredje året i rad

CWT i topp 1 % bland de värderade företagen

CWT, som är en s.k. B2B4E-plattform för reseadministration, meddelade att företagets ansvarsfulla businesskoncept har för tredje året i rad fått en Gold-rating av EcoVadis som är ett oavhängigt institut för värdering av företagens samhällsansvar (CSR). Värderingen ger CWT en topp 1 %-placering bland de fler än 55 000 företagen som värderas årligen i 150 länder.

“Det att vi får den högsta EcoVadis-ratingen för tredje året i rad vittnar om CWT:s engagemang att idka företagsverksamhet på ett ansvarsfullt sätt,” sade Françoise Grumberg som är CWT:s Vice President, Global Responsible Business and Diversity & Inclusion. ”Denna framgång kunde inte ha varit möjlig utan våra medarbetares engagemang och hårda arbete runtom i världen.”

Ansvarsfull företagsverksamhet är ett centralt element i CWT:s kultur och Gold-värderingen EcoVadis gett oss understryker offentligt företagets engagemang för att jobba enligt de absolut högsta standarderna av företagsansvar.

“En av orsakerna till det erkännande vi fått är de märkbara framsteg vi gjort inom områden som diversitet och integration samt vårt motarbetande av trafficking,” sade Grumberg. ”I våra många prestationer år 2018 ingick utgivandet av en stadga för diversitet och integration där vi omfattar Förenta Nationernas principer för kvinnornas egenmakt, vår skolning för motarbetande av omedveten diskriminering och vårt arbete för att öka medvetenheten om mänskohandel bland våra interna och externa intressegrupper,” sade Grumberg.

EcoVadis värderar företagen enligt 21 CST-kriterier som är grupperade i fyra större teman: miljö, arbete, just företagspraxis och hållbar upphandling. CWT:s prestation inom alla fyra teman uppskattades genom att syna policys, åtgärder och resultat.

Avainsanat: , ,