Låt oss presentera det nya varumärket och den nya identiteten för Carlson Wagonlit Travel

CWT är nu det nya, officiella namnet på det globala affärsrese- och eventföretaget Carlson Wagonlit Travel.

Tre-bokstavskombinationen kombinerar flera syften; 1 Att hedra företagets arv eftersom vi redan känner till bolaget som CWT sedan en tid tillbaka. 2. Att anpassa namnet till något som passar i en digital miljö. 3. 3 som i tre värde fokusområde – förenkla affärsresandet – att sammanfoga människor för att skapa möjligheter – samarbeta med företag. Det synkar också med att CWT’s intention är att bli den globala ledaren inom 3 huvudsakliga område – affärsresande, hotelldistribution och möten & events.

“Den här identitetsförändringen är nästa fas i vår plan för digital utveckling där vi kombinerar teknologistyrka och innovation med våra medarbetares expertis och kunskap,”sade CWT:s President and CEO Kurt Ekert. ”Där finns en romantisk historia och en länk till Wagons-Lit-eran och vi är med all rätt, stolta över vårt 150 år långa arv. Med det sagt så anser vi att, den utvecklingen vi presenterar idag kommer att stärka vår avsikt att leda branschen även under de kommande 150 åren.”

Tre av CWT:s fyra specialistområden, CWT Energy Resources & Marine, CWT Meetings & Events och CWT Solutions Group kommer också att övergå i den nya brandingen med nya logon och nytt profilprogram. De kunder som däremot enbart har en relation till hotellbokningsdivisionen, RoomIt by CWT, kommer endast att uppleva smärre förändringar i färgpaletten.

CWT:s löften
Efter att ha talat med våra kunder, leverantörer och medarbetare runtom i världen har vi identifierat nya möjligheter för oss att erbjudan våra kunders medarbetare det stöd och de valmöjligheter de behöver. Vi har fört samman dessa insikter till tre centrala brandlöften som kommer att guida oss i vårt arbete framöver:

Bättre resor, helt enkelt
Vi erbjuder en enkel och sömlös resehanteringserfarenhet – från ett intuitivt användargränssnitt till integrerade administrativa redskap.

Öppna upp för möjligheter
Vi erbjuder fler tjänster och innehåll åt de resande, åt travel managers och åt våra leverantörer – att för att öppna upp potentialen och affärsmöjligheterna hos både medarbetarna och företaget. potential och businessmöjligheter.

Framåt, tillsammans
Vi förnyar och utvecklar vår produkt genom att använda ny teknologi som erbjuder våra kunder nya och bättre sätt att hantera globalt affärsresande.

Se videon ”108 words about CWT”

Avainsanat: ,