CWT’s studie visar att affärsresor stimulerar kreativitet och produktivitet särskilt bland millennieresenärerna

CWT’s studie visar att sex av tio resenärer känner sig mer kreativa och produktiva då de är på affärsresa.

Millennieresenärerna säger att de blir mer kreativa och produktiva då de är på resa än på sin vanliga arbetsplats. De som kommer från Amerika går i spetsen (77 % känner sig mer kreativa och produktiva), tätt följda av resenärer från Asia Pacific-regionen (75 % känner sig mer kreativa och 73 % mer produktiva). De europeiska millenierna kommer in som trea (58 % respektive 57 %).

“Vi är stolta över att arbeta i en bransch som hjälper företag med att få ut det bästa från sina medarbetare,” sade Niklas Andreen, Executive VP and Chief Traveler Experience Officer på CWT. ”Upptäckten är inte särskilt överraskande – resor gör mänskor effektiva, stimulerar nytänk och bygger relationer – ingenting överträffar det personliga mötet,”

Rent generellt, ser det ut som om resenärerna från Asia Pacific hade ökat sin kreativitet (65 %) och produktivitet (64 %) i jämförelse med resenärerna från Amerika (58 % respektive 60 %) och Europa (53 % respektive 51 %).

CWT’s undersökning visar också att sex av tio resenärer är mest produktivast då de jobbar ansikte mot ansikte och samarbetar med kolleger, i motsats till att jobba ensamma (30 %) och distansjobba (14 %). Asia Pacific-resenärernas produktivitet drar mest nytta av att jobba ansikte mot ansikte: 61 %, medan siffran är 53 % för resenärer från Amerika och Europa.

 

 

Avainsanat: , , , ,